سرپرست مدیریت شعب استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:
سرپرست مدیریت شعب استان همدان همزمان با روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه، از پرداخت بیش از ۱۹/۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف، به شهروندان استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹ 13 August 2023

سرپرست مدیریت شعب استان همدان همزمان با روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه، از پرداخت بیش از ۱۹/۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف، به شهروندان استان همدان خبر داد افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات خرید و جعاله مسکن از محل اوراق حق تقدم

به گزارش تابناک همدان، حسن خطیب زاده سرپرست مدیریت شعب استان همدان ضمن تبریک روزخبرنگار به اصحاب رسانه، گزارشی از عملکرد استان در چهار ماه نخست سالجاری و تلاش این بانک در راستای ایجاد تعادل در بازار با پرداخت تسهیلات در حوزه عرضه و تقاضای مسکن ارائه کرد و بیان داشت: بانک مسکن همدان در راستای عمل به رسالت اصلی خود که کمک به تامین مسکن آحاد جامعه، بویژه اقشار متوسط و میان درآمدی کشور است، تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲ در قالب ۷.۵۴۹ فقره قرارداد، بیش از ۱۹/۱۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مشارکت و مبادله‌ای پرداخت کرده است.

وی بیان داشت: همکارانم در شعب، تمام توان خود را به کارگرفته اند تا روند ارائه خدمات بانکی به شهروندان به شایسته‌ترین شکل ممکن صورت پذیرد.

خطیب زاده با اشاره به این موضوع که مدیریت شعب استان همدان تا کنون بیش از دو برابر مانده منابع خود در استان تسهیلات پرداخت کرده است گفت: این بانک علی رغم محدودیت فراوان در حوزه جذب منابع، همچنان با تمام توان در نهضت ملی ایفای نقش می‌کند، در همین راستا بانک مسکن استان همدان تا کنون تامین مالی ۳.۷۳۲ واحد را انجام داده و در تلاش است تا در کوی پرواز نیز مشارکت فعال داشته باشد.

وی با قدردانی از زحمات پرسنل تلاشگر استان و تشکر از سپرده گذاران، اعتماد مردمی و خوشنامی بانک مسکن را به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی بانک عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از موارد مهم در بانک مسکن وصول مطالبات معوق می‌باشد به طوری که قریب به ۲.۷۹۴ میلیارد ریال مطالبات که بخش عمده آن مربوط به تسهیلات تکلیفی از جمله مهر و روستایی می‌باشد، مانع از رشد مناسب استان شده است. به همین دلیل، در برخی موارد نیازمند یک عزم ملی و مساعدت مراجع و سازمان‌های ذیربط می‌باشیم تا ضمن تشویق مردم به پرداخت مطالبات معوق خود، منابع مسدود شده استان در این بخش خصوصا پروژه‌های بلاتکلیف و فاقد متقاضی مسکن مهر را آزاد و آن را در راستای آبادانی استان و خانه دار کردن تعداد بیشتری از شهروندان به کار گیریم.

وی با اشاره به محدودیت مالی شهروندان و مشکلات معشیتی اعلام داشت: بانک مسکن در همین راستا و به منظور مساعدت با مشتریان ارجمند و تسهیل در پرداخت مطالبات ایشان، اقدام به ابلاغ طرح بخشودگی جرائم کرده بود که با توجه با استقبال مشتریان؛ این طرح تا پایان شهریور ماه تمدید گردیده است، بنابراین تسهیلات گیرندگانی که تا کنون به دلایل مخلتف موفق به بروز رسانی بدهی خود به بانک نشده اند؛ می‌توانند با استفاده از این فرصت، ضمن برخورداری از شرایط ویژه و متنوع این طرح، نسبت پرداخت مطالبات معوق و به روز رسانی تسهیلات خود اقدام کنند.

وی در ادامه به مسئولیت اجتماعی بانک اشاره کرد و بیان داشت: توجه ویژه به تسریع در پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله تسهیلات مقاوم سازی روستایی در دستور کار همه کارکنان استان قرار دارد. لازم به ذکر است که این استان از حیث تخصیص اعتبار روستایی با توجه به وسعت و سهم سرانه در جمع استان‌های برتر کشور قرار دارد و در سال جاری نیز با در نظر گرفتن ۱۰۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی برای تزریق به روستا‌های استان، شاهد رشد ۵۰ درصدی در این حوزه هستیم.

مدیر شعب استان در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ با هدف توانمندسازی متقاضیان تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق، سقف آن را به میزان ۱۰۰% افزایش داده است به گونه که برای مثال در شهر همدان تا سه میلیارد و دویست میلیون ریال در بخش انفرادی و شش میلیارد و چهارصد میلیون ریال در بخش زوجین که تجمیع آن با تسهیلات جعاله به هشت میلیارد ریال می‌رسد، مشتریان می‌توانند از این فرصت برخوردار گردند.

خطیب زاده در پایان جلسه با قدردانی از زحمات و حمایت‌های اصحاب رسانه از بانک مسکن، از تلاش بی وقفه پرسنل شعب که مشغول به خدمت رسانی به شهروندان هستند، تشکر کرد و برای همه هموطنان آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

گفتنی است که در این نشست احمد محمدی، سید مصطفی اسکافی معاونین مدیریت و حسین رستمی نیا رئیس دایره امور اعتباری، هریک بطور جداگانه به تشریح خدمات و سیاست‌های اعتباری سالجاری پرداختند و اظهار داشتند: با توجه به تنوع و دامنه وسیع خدمات بانک، ضرورت دارد مشتریان پیش از هر اقدامی، با مراجعه به شعب استان؛ با کارشناسان خبره بانک مسکن در خصوص فعالیت مورد نظر خود، مشورت نموده و نیاز‌های تسهیلاتی و سپرده‌ای متناسب با وضعیت خود را جویا شوند.

برای تشویق پرداخت دیون نیازمند یک عزم ملی هستیم/ اصلی‌ترین چالش بانک مسکن مطالبات معوق است/ افزایش صد درصدی تسهیلات تعمیرات و خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار